loading...

گزارشی-عمومی

ژورنالیستی

بازدید : 222
جمعه 22 آبان 1399 زمان : 0:36

روابط عمومی، دانش ارزنده جهانی است که از ارکان پویا و موثر برای ایجاد و پایدار نگه داشتن ارتباطات تلقی می‌گردد و گروهی از آن به عنوان هنر هشتم نیز یاد می‌کنند و بنابراین، تشریح وجوه مختلف آن، مجالی بیش‌تر و ظرفیتی افزون‌تر از گنجایش این یادداشت را نیاز دارد.

اما آنچه لازم است در این نوشتار کوتاه و در چنین مناسبتی یادآوری شود این که مقوله حساس و ظریف روابط عمومی، حقیقتا ساز وکار راهبردی برای تقویت ارتباطات سازمانی به شمار می‌رود و لذا ضرورت دارد دست‌کم در این نیمروز اختصاص یافته برای آن، جزو دغدغه‌ها و در اولویت برنامه‌ریزی‌های مدیران قرار گیرد.

باید این حقیقت را پذیرفت چنانچه معماری ارتباط‌های درونی و برونی سازمان، به درستی شکل گیرد و پایایی یابد سرمایه اجتماعی آن به شدت افزایش خواهد یافت و در این بین، یافتن پاسخ‌هایی دانشورانه به پرسش‌هایی مانند آیا اعتماد که به سختی ایجاد اما به راحتی از دست می‌رود - در بین مدیران و کارکنان وجود دارد؟ آیا بخش‌های سازمان تعامل کافی و سازنده با یکدیگر دارند؟ آیا ارتباط بین دستگاه و مخاطبان به خوبی برقرار است یا خیر و پرسش‌هایی از این دست که معمولا از اذهان پویا می‌تراوند و چه بسا دارای سوی‌های گوناگون و گهگاه، ناسازوارگونه باشند، ارتقای دارایی‌های نامشهود سازمان را به دنبال می‌آورد و البته این سخن، به معنای نادیده گرفتن جنبه‌های سخت افزاری سازمان نیست.

ادامه در : ایرنا

انتشار کتاب «از شوکران تا سرخ‌پوست»
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی